ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

το Διεθνές Δίκτυο για την Ανθρωπιστική Εκπαίδευση

Στόχος μας η πλήρως ανθρωπιστική εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, στα πλαίσια των επιστημών της βιολογίας, της κτηνιατρικής και της ιατρικής. Υποστηρίζουμε μια καινοτόμο διδασκαλία στην επιστήμη και την αντικατάσταση των πειραμάτων σε ζώα, συνεργαζόμενοι με τους καθηγητές για την εισαγωγή εναλλακτικών μεθόδων και με φοιτητές για την υποστήριξη της ελευθερίας συνειδήσεως. 

Η InterNICHE είναι ένα ανοικτό και πολυσυλλεκτικό δίκτυο που περιλαμβάνει φοιτητές, εκπαιδευτικούς και συντονιστές εκστρατειών για τα δικαιώματα των ζώων. Το δίκτυο εστιάζεται στη χρήση των ζώων και τις εναλλακτικές μεθόδους στα πλαίσια της επιστήμης της βιολογίας, της ιατρικής και κτηνιατρικής εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχει ιδιότητα μέλους, αλλά ελεύθερη συναναστροφή και σύμπραξη γύρω από το θέμα της προοδευτικής, ανθρωπιστικής προσέγγισης των επιστημών της ζωής. Η InterNICHE συνεργάζεται με κάθε ιδιώτη, ομάδα ή πανεπιστημιακό τμήμα με τους οποίους μοιράζεται τους ίδιους στόχους για την αντικατάσταση της επιβλαβούς χρήσης των ζώων και την επένδυση σε μία επιστήμη με ηθικές αρχές και υψηλό ποιοτικό επίπεδο.
Η InterNICHE ξεκίνησε το 1988 ως EuroNICHE και εξελίχθηκε το 2000 σε ένα παγκόσμιο δίκτυο. Η λήψη αποφάσεων για διεθνή θέματα και προγράμματα γίνεται με δημοκρατικές διαδικασίες και με συναίνεση, συνήθως στα πλαίσια της Επιτροπής των επαφών σε εθνικό επίπεδο. Η δράση υλοποιείται από τον Συντονιστή στο διεθνές επίπεδο και από τις επαφές σε εθνικό επίπεδο στα πλαίσια των επιμέρους χωρών. Μία Κεντρική Ομάδα στηρίζει τον Συντονιστή στην κατεύθυνση και συνέχιση του δικτύου.
Μεταξύ άλλων εθνικών και διεθνών προγραμμάτων, η InterNICHE έκανε την παραγωγή ενός βραβευμένου βίντεο με θέμα τις εναλλακτικές μεθόδους, όπου εκπαιδευτικοί διαφόρων κλάδων παρουσιάζουν τις μεθόδους που εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία τους. Το βίντεο αυτό είναι πλέον διαθέσιμο σε περίπου 20 γλώσσες.
Η 2η έκδοση του βιβλίου «Από το ινδικό χοιρίδιο στο ποντίκι του υπολογιστή»  ( From Guinea Pig to Computer Mouse: Alternative Methods for a Humane Education (1st ed) - Ursula Zinko, Nick Jukes and Corina Gericke (EuroNICHE, 1997) περιγράφει πλήρως πάνω από 500 προϊόντα σχεδιασμένα για την προοδευτική εκπαίδευση των επιστημών της ζωής. Επιπλέον, αναφέρεται λεπτομερώς στους εκπαιδευτικούς στόχους και αξιολογεί διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις.
Το δίκτυο επίσης προσφέρει ένα Σύστημα Δανεισμού Εναλλακτικών Μεθόδων, δηλαδή μια βιβλιοθήκη διαθέσιμη για ελεύθερο δανεισμό σε όλα τα σημεία του κόσμου, καθώς επίσης και κείμενα, υποστήριξη και συμβουλές για εκπαιδευτικούς και φοιτητές. Εκτός αυτού, στις τακτικές συνδιασκέψεις της InterNICHE μπορεί κανείς να ακούσει διεθνείς ομιλητές που ηγούνται του κλάδου τους, να δοκιμάσει νέα ή καθιερωμένα προϊόντα ή να συμμετάσχει στον μετασχηματισμό και στην ανανέωση της διδασκόμενης ύλης.
Η InterNICHE είναι μια μη-κερδοσκοπική οργάνωση, η οποία υποστηρίζεται από δωρεές και επιχορηγήσεις για τη δράση της.

Βίντεο:


Περισσότερα:
http://www.interniche.org/el

Πολλοί φοιτητές των επιστημών της ζωής έχουν βαθιές πεποιθήσεις και έντονα συναισθήματα σχετικά με τη χρήση ζώων για πρακτική εξάσκηση. Εκεί όπου ανθρωπιστικές εναλλακτικές μέθοδοι είναι ήδη κατεστημένες ή όπου υπάρχουν επίσημες πολιτικές επιλογής ο σεβασμός είναι ήδη δεδομένος και οι συνθήκες οδηγούν στη σωστή εκμάθηση.
Σε μερικά Πανεπιστήμια όμως, γίνονται διακρίσεις εναντίον αυτών των φοιτητών και η ελευθερία της συνειδήσεώς τους καταπατείται. Και ενώ μερικοί ίσως εγκαταλείψουν τις σπουδές τους ή αναγκασθούν να αλλάξουν σχολή, άλλοι ενθαρρύνονται ή εξαναγκάζονται να εκτελέσουν ανατομές ή άλλα πειράματα σε ζώα. Η αντίρρηση συνειδήσεως είναι η μόνη επιλογή που έχει κανείς σε ένα τέτοιο περιβάλλον.

Ο αριθμός των φοιτητών που αντιτίθενται συνειδητά και διαφωνούν δημοσίως με την επιβλαβή χρήση των ζώων είναι συχνά μικρός. Αυτό είναι κατανοητό εάν λάβει κανείς υπ’ όψιν του τις κοινωνικές και ακαδημαϊκές πιέσεις που υφίσταται ένα φοιτητής και τις ψυχολογικές και ακαδημαϊκές ποινές που συχνά απειλούν αυτούς που αμφισβητούν το status quo. Αλλά η κατάσταση δίνει απατηλή εικόνα και τα δημοσιεύματα δείχνουν ότι όταν τα ενδογενή ηθικά ζητήματα σχετικά με τη χρήση ζώων συζητούνται ανοικτά, πολύ περισσότεροι φοιτητές θα έχουν αντιρρήσεις και θα ζητήσουν εναλλακτικές μεθόδους. Ενίοτε ολόκληρες τάξεις μπορεί να εκφράσουν αντιρρήσεις και με αυτόν τον τρόπο να δώσουν στους καθηγητές τους την ευκαιρία να ασκήσουν την ακαδημαϊκή τους ελευθερία και να αναπτύξουν νέους και προοδευτικούς τρόπους για να ανταποκριθούν στους διδακτικούς στόχους.

Οι φοιτητές που έχουν αντιρρήσεις συνειδήσεως συνήθως έχουν εξετάσει το θέμα με έναν αποφασιστικό και κριτικό τρόπο και έχουν ερευνήσει τα δημοσιεύματα γύρω από την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων. Μερικοί έχουν γράψει συνοπτικές προτάσεις στο πανεπιστήμιό τους και έχουν εξασκηθεί εκτός πανεπιστημίου, παραδείγματος χάριν με ιδιώτες κτηνιάτρους. Στοχεύουν σε άριστη πρακτική εξάσκηση. Με άλλα λόγια, πέρα από το υψηλό επίπεδο κινήτρων και αφοσίωσης στο διδακτικό τους αντικείμενο, είναι έτοιμοι να αμφισβητήσουν την κατεστημένη λογική, εάν αυτή δεν μπορεί να συνεχίσει να ισχύει, και να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη της κριτικής σκέψης χωρίς ποτέ να χάνουν το υψηλό φρόνημα, που πρέπει πάντα να ορίζει και τις πιο αντικειμενικές αποφάσεις. Έχουν στις τάξεις τους μερικούς από τους καλύτερους επιστήμονες, άτομα που θα συνεχίσουν να βοηθούν για ένα ελπιδοφόρο μέλλον, που θα ισχύει για πολύ καιρό μετά την αποφοίτησή τους.
Υγιή συναισθήματα και καθαρά μυαλά χρειάζονται όταν τίθενται καινούργιες προτάσεις και αμφισβητήσεις. Ο διάλογος και ο αμοιβαίος σεβασμός είναι επίσης απαραίτητοι, διότι συχνά μπορεί να βρεθεί μια μέθοδος εις όφελος και των φοιτητών και του πανεπιστημίου εκεί που μία αντιπαράθεση ήταν αναμενόμενη.

Ο ρόλος πού παίζουν οι φοιτητές με αντιρρήσεις συνειδήσεως σε αυτήν τη διαδικασία είναι συχνά αυτός του να προσκομίζει κανείς νέες ιδέες και ενέργεια. Θα μπορούσαν να είναι ευπρόσδεκτοι ως συνεργάτες του διδακτικού κατεστημένου με τη βοήθειά τους στον εκμοντερνισμό των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων με την προσπάθεια τους να κάνουν πιο ανθρωπιστική την τρέχουσα πρακτική και να θεωρηθούν ως καταλύτες για την εξομάλυνση της υπάρχουσας και συχνά ανομολόγητης τεταμένης ατμόσφαιρας. Εναπόκειται στους καθηγητές να ανταποκριθούν αναλόγως.

Οι ενδείξεις ότι τα πράγματα αλλάζουν ριζικά γίνονται όλο και περισσότερο εμφανείς. Η νέα Κτηνιατρική Σχολή του Western University of Health Sciences της California, που είναι σχεδόν έτοιμη να ανοίξει τις πύλες της στους φοιτητές, έχει οργανώσει όλα τα μαθήματά της με μηδενική χρήση ζώων ακολουθώντας τη φιλοσοφία του « απόλυτου σεβασμού για τη ζωή ».
 Η διευθύντρια χειρουργικής και κλινικών μελετών, Δρ Lara Rasmussen, ήταν και η ίδια αντιρρησίας συνειδήσεως και έκανε μεγάλες προσπάθειες για να της ανατεθεί αυτή η θέση. Επομένως, υπάρχει ήδη μια νέα γενιά επαναστατικών καθηγητών που χρησιμοποιούν στις διδασκαλίες τους ένα ευρύ φάσμα εναλλακτικών εργαλείων και προσεγγίσεις συνειδητά επιλεγμένες για μια εκπαίδευση υψηλοτάτου επιπέδου που αποδίδει πλήρη δικαιώματα στους φοιτητές , αλλά και στα ζώα.

Tί να διαβάσετε:
Humane education, alternatives and conscientious objection
Alternativas ao uso de animais vivos na educacao: pela ciencia responsavel [in Portuguese] - Sergio Greif (Instituto Nina Rosa, 2003)
Alternatives to Animal Experimentation (Report on Tempus Project 1485 on medical education) [in English and Czech] - Miroslav Cervinka and Michael Balls (Charles University Medical Faculty, 1994)
Animals in Education: The Facts, Issues and Implications - Lisa Ann Hepner (Richmond Publishers, 1994)
Animals in Education: The Use of Animals in High School Biology Classes and Science Fairs – Heather McGiffin & Nancy Brownley (Institute for the Study of Animal Problems, 1980)
Animal Use in Education: Proceedings of the 2nd International Conference 1989 - B.S. Close, F. Dolins and G. Mason (eds) (EuroNICHE / Humane Education Centre, 1989)
Beyond Dissection: Innovative Teaching Tools for Biology Education - Larson, S. (ed.) (3rd ed, NEAVS, 1998)
Cruelties of Modern Science [in Russian] – C.K. (Sytin Publishing House, 1901)
Instrumento Animal: O uso prejudicial de animais no ensino superior [in Portuguese] – Thales Trez (ed) (Canal, 2008)
From Guinea Pig to Computer Mouse: Alternative Methods for a Humane Education (1st ed) - Ursula Zinko, Nick Jukes and Corina Gericke (EuroNICHE, 1997)
From Guinea Pig to Computer Mouse: Alternative Methods for a Progressive, Humane Education (2nd ed) - Nick Jukes and Mihnea Chiuia (InterNICHE, 2003)
Gelbe Liste: Tierversuche - Alternativen; 4. Teil: Tierverbrauchsfreie Verfahren in der Ausbildung von Biologen, Medizinern und Veterinarmedizern [in German] – Brigitte Rusche, Ursula G. Sauer (Akademie fur Tierschutz, 1995)
Hidden Values: Ethics and the Use of Animals in Education – Thales Trez (MA thesis, Leuven University, 2001)
Humane Education - Animals and Alternatives in Laboratory Classes: Aspects, Attitudes and Implications – Helena Pedersen (MA thesis, Stockholm University, 2000)
SATIS-Studie ’95 [in German] - C. Gericke, B. Vollm, T. Rieg, M. Keller (SATIS, 1995)
The Responsible Use of Animals in Biology Classrooms - Including Alternatives to Dissection – Rosalina V. Hairston (ed.) (National Association of Biology Teachers, 1990)
The School and the Animal Other: An ethnography of human-animal relations in education – Helena Pedersen (Goteborgs Universitet, 2007)
The Shambles of Science: Extracts from the Diary of Two Students of Physiology – Lizzy Lind Af Hageby and Leisa K. Schartau (Ernest Bell, 1903)
The Status of Animals: Ethics, Education and Welfare – David Paterson & Mary Palmer (CAB International, 1989)
The Use of Animals in Higher Education: Problems, Alternatives and Recommendations - Jonathan Balcombe (Humane Society Press, 2000)
Uber Leichen Zum Examen (1st ed) [in German] - Timo Rieg, Birgit Vollm, Anya Feddersen - (Timona Verlag, 1993)
Uber Leichen Zum Examen (2nd ed) [in German] - Timo Rieg, Birgit Vollm, Anya Feddersen, Corina Gericke - (Timona Verlag, 1996)
Vivisection and Dissection in the Classroom: A Guide to Conscientious Objection - Gary L. Francione & Anna E. Charlton (AAVS, 1992)
Vozes do Silêncio: Cultura cientifica: ideologia e alienação no discurso sobre vivisecção [in Portuguese] – João Epifânio Regis Lima (Instituto Nina Rosa, 2008)
Why Dissection: Animal Use in Education – Lynette A. Hart, Mary W. Wood and Benjamin Hart (Greenwood Press, 2008)

Animal experiments and alternatives in research and testing
Animal Experimentation: A Guide to the Issues - Vaughan Monamy (Cambridge University Press, 2000)
Animal Experimentation: A Harvest of Shame - Moneim Fadali (Hidden Springs Press, 1997)
Animal Research Takes Lives - Bette Overell (NZAVS, 1993)
Biology, Ethics and Animals - Rosemary Rodd (Oxford University Press, 1994)
Brute Science: Dilemmas of Animal Experimentation - Hugh Lafollette & Niall Shanks (Routledge, 1996)
Cruel Deception: The Use of Animals in Medical Research - Robert Sharpe  (Thorsons, 1990)
Ética e Experimentação Animal: Fundamentos abolicionistas [in Portuguese] – Sonia T. Filipe (Editora da UFSC, 2007)
Experimentação Animal: A Sua Saude em Perigo [in Portuguese] - Sergio Greif & Thales Trez (Sociedade Educacional ‘Fala Bicho’, 2000)
Experimenting with Humans and Animals: From Galen to Animal Rights – Anita Guerrini (Johns Hopkins University Press, 2003)
Experiments on Animals? No Thanks! [in Greek] - Georgios Charitakis (2004)
In the Name of Science: Issues in Responsible Animal Experimentation - F. Barbara Orlans (Oxford University Press, 1993)
Lethal Laws: Animal Testing, Human Health, and Environmental Policy - Alex Fano (St. Martin’s Press, 1977)
Sacred Cows and Golden Geese: The Human Cost of Experiments on Animals - C. Ray Greek & J. Greek (Continuum, 2000)
Searching for Information on Non-animal Replacement Alternatives - Bottrill, K. (FRAME, 1999)
Selection and Use of Replacement Methods in Animal Experimentation [booklet] (UFAW, 1998)
The Crimson Cage – Margaret Wheaton Tuttle (The Tashmoo Press, 1978)
The Sacrifice: How Scientific Experiments Transform Animals and People – Lynda Birke, Arnold Arluke and Mike Michael (Purdue University Press, 2007)
The State of the Animals – Deborah J. Salem & Andrew N. Rowan (Humane Society Press, 2001)
The Unheeded Cry: Animal Consciousness, Animal Pain, and Science (Expanded ed) - Bernard E. Rollin (Iowa State University Press, 1998)
Vivisection in historical perspective – Nicolaas A Rupke (ed) (Croom Helm, 1987)
Vivisection or Science? (2nd ed) - Pietro Croce (St. Martin’s Press, 1999)
See also ATLA, ALTEX and World Congress on Alternatives publications (see Studies Database)

Pedagogics and the curriculum
Animal Care from Protozoa to Small Mammals - F. Barbara Orlans (Addison-Wesley Longman, 1977)
Critical Pedagogy: An introduction- Barry Kanpol (Bergin & Garvey, 1999)
Deschooling Society - Ivan Illich (Marion Boyars, 1996)
Dissection and Vivisection in the European Renaissance - Roger K. French (Ashgate Publishing Company, 1999)
Dumbing Us Down: The hidden Curriculum of Compulsory Schooling - John Taylor Gatto (2nd ed) (New Society Publishers, 2002)
Ecology Projects: Ideas and Projects for the Journal of Biological Education – D. Harding (Institute of Biology, 1992)
Empowering Education: Critical Teaching for Social Change - Ira Shor (University of Chicago Press, 1992)
Feeling Power: Emotions and Education - Megan Boler (Routledge, 1999)
Ideology and Curriculum - Michael W. Apple (2nd ed) (Routledge, 1990)
Laboratory Investigations in Human Physiology - Russell G.K. (Macmillan, 1978)
On Killing: The Psychological Cost of Learning to Kill in War and Society - Dave Grossman (Little, Brown & Co, 1996)
Paulo Freire on Higher Education: A Dialogue at the National University of Mexico - Michael Escobar, Miguel Escobar, with Alfredo L. Fernandex (State University of New York Press, 1994)
Pedagogy and the Politics of Hope. Theory, Culture, and Schooling. A Critical Reader. - Giroux, Henry A.  Westview Press, 1997)
Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy, and Civic Courage - Paulo Freire (Rowman & Littlefield, 1998)
Problem Based Service Learning: A Fieldguide for Making a Difference in Higher Education - Rick Gordon, Peter Temple, Amy McGlashan (Antioch New England Graduate School, 2000)
The Hidden Curriculum in Higher Education - Eric Margolis (Routledge, 2001)
The Power of Problem-Based Learning: A Practical "how to" for Teaching Undergraduate Courses in Any Discipline - Barbara J. Duch, Deborah E. Allen, Susan E. Groh (eds) (Stylus Publishing, 2001)
Understanding by Design - Grant Wiggins & Jay McTighe (Association for Supervision & Curriculum Development, 1998)
Values across the Curriculum - Peter Tomlinson & Margaret Quinton (eds) (Taylor & Francis, 1986)
When Students Have Power: Negotiating Authority in a Critical Pedagogy - Ira Shor (University of Chicago Press, 1996)

Animal rights, ethics and critical thinking
Animal Liberation - Peter Singer (Pimlico 2nd ed, 1995)
Animal Others: On Ethics, Ontology, and Animal Life - H.P. Steeves (ed.) (State University of New York Press, 1999)
Animal Revolution (Updated edition) - Richard Ryder (Berg Publishers, 2000)
Animal Rites: American Culture, the Discourse of Species, and Posthumanist Theory - C. Wolfe (The University of Chicago Press, 2003)
Animal Rights and Human Morality (Revised ed.) - Bernard Rollin (Prometheus, 1992)
Animal Rights and Human Obligations - Tom Regan & Peter Singer (eds) (2nd ed, Prentice Hall, 1989)
Animal Sacrifices: Religious Perspectives on the Use of Animals in Science – Tom Regan (Temple University Press, 1986)
Animals and Society: The humanity of animal rights – Keith Tester (Routledge, 1991)
Animals and Why They Matter - Mary Midgley (University of Georgia Press, 1998)
Animals, Nature and Albert Schweitzer – Ann Cottrell Free (ed) (Revised ed, ASPCA / Flying Fox Press, 1988)
A Companion to Bioethics - Helga Kuhse & Peter Singer (eds) (Blackwell Publishing, 1991)
A Companion to Ethics - Peter Singer (ed) (Blackwell Publishing, 1991)
A Practical Companion to Ethics - Anthony Weston (Oxford University Press, 1996)
Beyond Prejudice: The Moral Significance of Human and Nonhuman Animals - Evelyn B. Pulhar (Duke University Press, 1995)
Bioethics: An Anthology - Helga Kuhse and Peter Singer (eds) (Blackwell Publishing, 1999)
Defending Animal Rights - Tom Regan (University of Illinois Press, 2001)
Ética e Experimentação Animal: Fundamentos abolicionistas – Sônia T. Filipe (Editora da UFSC, 2007)
Ethics - Peter Singer (ed) (Oxford University Press, 1994)
Introduction to Animal Rights: Your Child or the Dog (Gary L. Francione, Temple University Press, 2000)
Practical Ethics - Peter Singer (Cambridge University Press, 1993)
Rain Without Thunder: The Ideology of the Animal Rights Movement - Gary L. Francione (Temple University Press, 1996)
Rattling the Cage: Toward Legal Rights for Animals - Steven M. Wise (Perseus, 2001)
Taking Animals Seriously - David DeGrazia (Cambridge University Press, 1996)
The Animal Ethics Reader – Susan J. Armstrong & Richard G. Botzler (Routledge, 2003)
The Animal World of Albert Schweitzer - Albert Schweitzer, Charles R. Joy (ed) (HarperCollins, 1996)
The Case for Animal Rights - Tom Regan (University of California Press, 1985)
The Extended Circle - Jon Wynne-Tyson (ed) (Cardinal, 1990)
The Fiqh of Medicine: Responses in Islamic Jurisprudence to Developments in Medical Science – Ahmed Abdel Aziz Yacoub (Ta-Ha Publishers, 2001)
The Human Use of Animals: Case Studies in Ethical Choice - F. Barbara Orlans, Rebecca Dresser, John P. Gluck (eds) (Oxford University Press, 1998)
The Lives of Animals - J. M. Coetzee (Princeton University Press, 2001)
The Universal Declaration of Animal Rights: Comments and Intentions - Georges Chapouthier & Jean-Claude Nouet (eds) (Ligue Francaise des Droits de l’Animal, 1998)
The Words of Albert Schweitzer - Norman Cousins (Newmarket Press, 1996)
Tools of Critical Thinking: Metathoughts for Psychology - David A. Levy (Allyn & Bacon, 1996)
Wickedness: A Philosophical Essay - Mary Midgley (Routledge, 1984)
Zoontologies: The Question of the Animal - C. Wolfe (ed.) (University of Minnesota Press, 2003)
 Animal lives and the human-animal bond
Animal Equality: Language and Liberation - Joan Dunayer (Ryce Publishing, 2001)
Animal Grace: Entering a Spiritual Relationship with Our Fellow Creatures – Mary Lou Randour & Susan Chernak McElroy (New World Library, 2000)
Animal Spaces, Beastly Places: New geographies of human-animal relations - C. Philo & C. Wilbert (eds.) (Routledge, 2000)
Biological Exuberance: Animal Homosexuality and Natural Diversity - Bruce Bagemihl (Profile, 1999)
Dogs That Know When Their Owners Are Coming Home - Rupert Sheldrake (Three Rivers Press, 2000)
Dolphin Dreamtime - Jim Nollman (Anthony Blond, 1985)
Encyclopedia of Human-Animal Relationships: A Global Exploration of our Connections with Animals – Marc Bekoff (ed.) (Greenwood Press, 2007)
In the Company of Animals: A Study of Human-Animal Relationships - James Serpell (Cambridge University Press, 1996)
Minding Animals: Awareness, Emotions, and Heart – Marc Bekoff (Oxford University Press, 2002)
Pleasurable Kingdom: Animals and the Nature of Feeling Good – Jonathan Balcombe (Macmillan 2006)
Regarding Animals: Animals, Culture, and Society– Arnold Arluke and Clinton R. Sanders (Temple University Press, 1996)
Representing Animals(Theories of Contemporary Culture)- N. Rothfels (ed.) (Indiana University Press, 2003)
The Ape and the Sushi Master: Cultural Reflections of a Primatologist - Frans De Waal (Basic Books, 2001)
The Man Who Listens to Horses - Monty Roberts (Arrow, 1997)
The Parrot's Lament: And Other True Tales of Animal Intrigue, Intelligence, and Ingenuity - Eugene Linden (Dutton / Plume, 2000)
The Parrot Who Owns Me: The Story of a Relationship - Joanna Burger (Random House, 2001)
The Sacred Depths of Nature – Ursula Goodenough (Oxford University Press, 1998)
The Voice of the Infinite in the Small: Revisioning the Insect-Human Connection - Joanne E. Lauck (Granite, 1999)
The Whole Hog: Exploring the Extraordinary Potential of Pigs – Lyall Watson (Profile Books, 2004)
When Elephants Weep - Jeffrey Masson & Susan McCarthy (Vintage, 1996)

Intersectionality, power and patriarchy
Animal Geographies: Place, Politics, and Identity in the Nature-Culture Borderlands - Jennifer Wolch & Jody Emel (eds) (Verso, 1998)
Animal Rights / Human Rights: Entanglements of Oppression and Liberation - David Nibert (Rowman and Littlefield, 2002)
Animals and Women - Carole Adams(Duke University Press, 1995)
Antivivisection and Medical Science in Victorian Society - Richard D French (Princeton University Press, 1975)
An Unnatural Order - Jim Mason (Continuum, 1997)
Autobiography of a Revolutionary: Essays on Animal and Human Rights - Roberta Kalechofsky (Micah Publications, 2001)
Beyond Animal Rights - Carole Adams (Continuum, 2000)
Beyond Boundaries. Humans and Animals- Barbara Noske (Black Rose Books, 1997)
Child Abuse, Domestic Violence and Animal Abuse - Frank Askione and Phil Arkow (Purdue, 1998)
Cruelty to Animals and Interpersonal Violence: Readings in Research and Application - Randall Lockwood and Frank R. Ascione (eds) (Purdue University Press, 1998)
De-Facing Power- Clarissa R. Hayward (Cambridge University Press, 2000.
Earth Ethics: Environmental Ethics, Animal Rights and Practical Applications - James P. Sterba (ed) (2nd ed, Prentice Hall, 1994)
Ecofeminism: Women, Animals and Nature - Greta Gaard (ed) (Temple University Press, 1993)
Ecofeminist Philosophy: A Western Perspective on What It Is and Why It Matters - Karen J. Warren Lanham (Rowman & Littlefield Publishers, Inc., 2000.
Entanglements of Power: Geographies of domination/resistance- J.P. Sharp, P. Routledge, C. Philo & R. Paddison (eds.) (Routledge, 1999)
Eternal Treblinka: Our Treatment of Animals and the Holocaust - Charles Patterson (Lantern Books, 2002)
‘Feminism and Ecology’ in Society and Nature Journal (Vol 1, No 2) (Institute of Social Ecology / Society and Nature Press, 1993)
Feminism, Animals and Science: The Naming of the Shrew - Lynda Birke (Taylor & Francis, 1994)
More than the Parts: Biology and Politics - Lynda Birke & Jonathan Silvertown (eds) (Pluto Press, 1984)
Natural Relations: Ecology, Animal Rights and Social Justice - Ted Benton (Verso, 1993)
Neither Man nor Beast - Carole Adams (Continuum, 1994)
Primate Visions: Gender, Race, and Nature in the World of Modern Science – Donna Haraway (Verso 1992)
Rape of the Wild - Andree Collard (Women’s Press, 1988)
Refusnik: Israel’s Soldiers of Conscience - Peretz Kidron (ed) (Zed Books, 2004)
Science as Salvation: A Modern Myth and Its Meaning - Mary Midgley (Routledge, 1994)
Speciesism – Joan Dunayer (Ryce Publishing, 2004)
The Animal Rights/Environmental Ethics Debate: The Environmental Perspective - Eugene C. Hargrove (ed) (State University of New York Press, 1992)
The Dreaded Comparison: Human and Animal Slavery - Marjorie Spiegel (Mirror, 1997)
The Holocaust & the Henmaid’s Tale: A Case doe Comparing Atrocities – Karen Davis (Lantern Books, 2005)
The New Conscientious Objection: From Sacred to Secular Resistance - Charles C. Moskos & John Whiteclay Chambers (eds) (Oxford University Press, 1994)
The Old Brown Dog: Women, Workers, and Vivisection in Edwardian England - Carol Lansbury (University of Wisconsin Press, 1985)
The Rebirth of Nature - Rupert Sheldrake (Bantam, 1992)
The Rights of Nature: A History of Environmental Ethics – Roderick Frazier Nash (University of Wisconsin Press, 1989)
The Sexual Politics of Meat (10th Anniversary ed) - Carole Adams (Continuum, 1999)
The Turning Point - Fritjof Capra (Harper Collins, 1982)
Truth or Dare - Starhawk (Harper & Row, 1990)
Weaving Connections. Educating for Peace, Social and Environmental Justice- D. Selby & T. Goldstein (eds.) Sumach Press
Wisdom of the Elders: Honoring Sacred Native Visions of Nature - David T. Suzuki & Peter Knudtson (Bantam Books, 1993)

Personal empowerment
Coming Back to Life - Joanna R. Macy and Molly Young Brown (New Society, 1998)
Ethics into Action: Henry Spira and the Animal Rights Movement - Peter Singer (Rowman & Littlefield Publishers, 2000)
Growing Whole: Self-realization on an endangered planet - Molly Young Brown (HarperCollins, 1993)
In Our Nature: Stories of Wildness - Donna Seaman (ed) (Dorling Kindersley, 2001)
Pure Lust - Mary Daly (Women’s Press, 2001)
Reason for Hope: A Spiritual Journey – Jane Goodall with Phillip Berman (Warner Books, 1999)
Speaking Out for Animals: True Stories about Real People Who Rescue Animals – Kin W. Stallwood (ed) (Lantern Books, 2001)
Spiritual Intelligence - Danah Zohar and Ian Marshall (Bloomsbury, 2001)
The Path of Least Resistance - Robert Fritz (Fawcett Columbine, 1989)
The Primal Wound: A Transpersonal View of Trauma, Addiction and Growth - John Firman and Ann Gila (State University of New York Press, 1997)
What We May Be: Techniques for Psychological and Spiritual Growth through Psychosynthesis - Piero Ferrucci (Thorsons, 1995)

Miscellaneous
Campaigning Against Cruelty: The hundred year history of the British Union for the Abolition of Vivisection – Emma Hopley (BUAV, 1998)

Leave a Reply